problema

Posted by bosz Wednesday 27 June 2007

Bismillah…

Kat mana pun ade masalah… kalau kite tak carik pun dia akan datang…kalau carik lagi laa datang…heheheh.. jangan lari kalau ade masalah… so kite kena hadapinya dengan tenang dan minta lah bantuan dari

  1. Allah (doa bebanyak… solat…baca quran)
  2. mak abah… ( jauh kena tepon laa)
  3. sahabat sejati
  4. kengkawan

beza woo nasihat kawan ngan sahabat nie…..

sahabat dia kenai dalam luar…sehidup semati…

kalau kawan nie…semua kite kawan…baru kenai kejap pon dah kire kawan….

Kawan nie kalau waktu kita susah , dia payah nampak..tapi kalau kite senang, ade jee dia…

sahabat plak sebaliknya lah…time kite susah kee , senang kee dia ade….

Aku plak kalau sape susah..ade masalah bagitau laa…kalau boleh tolong aku akan tolong…tapi kalau ade masalah tapi tak bagitau…. Dan memang aku tak tau korang ade masalah…memang aku tak leh nak tolong laaa……. Dah aku tak tau korang ade prob..so camner nak tolong….

Masalah memang akan timbul…kalau takde masalah pon …tu laa masalahnye..sebab takde masalah….

Aku story nie bukan ape…satu, aku nak release masalah aku gak…yang kedua ramai jugak orang amik berat pasai aku…Tanya ade masalah ke tak..kengkadang aku takde maslah pon, tapi bile orang dok tanye…. Terus jadik ade masalah

Dan kenkadang tuu di mata orang lain sesuatu tu adelah masalah…tapi bagi aku tak de mende nak risau pon…contoh aku dok masak ke..bagi aku ok je masak nie…tapi ade sesetengah orang tengok aku masak macam masalah jee…. Abis kalau aku tak masak..korang jugak tak makan…ahli beit(rumah) gak tak makan… so kena laa masak..

Jadual masak aku hari sabtu..so hari sabtu memang spesel laa…korang semua leh laa jemput mai makan rumah…tapi kalau nak mai kena laa bagitau dulu …boleh masak lebih…kalau tak aku masak bajet cukup cukup utk ahli rumah je laa… aku tak pandai masak… tapi aku masak kira ok lagi laa dari orang len masak…heheheheh

Abis kalau oreng len tu asyik masak lauk yang sama jee..sardin ngan telur goreng…try laa buat lain sama…hehehheh…tak kira akhir bulan kee tengah bulan kee awal bulan kee..same jee…menunye…tak ke boring…hehehe…sory yerk semua…tapi amik ingat laa untuk mempelbagaikan masakan anda supaya orang yang makan tu tak jemu… dan tak lari makan kat tempat lain…

Ape ape pon…harap semua masalah dapat kita hadapi dengan tenang…hadapinya…tempohinya…jgan lari…kalau kite lari pon tak guna…masalah tu tetap akan ade gak…so tak payah lari…hadapi jeee…. insyaAllah akan ade jalan penyelesainanya….ok ilal liqa’……

1 Comment

  1. Anonymous Said,

    emmm.....ksian kome kena masak sendiri erk....

    Posted on 3:24 am, June 29, 2007

     

Pengunjung

Kawan Kawan Bosz