Posted by bosz Tuesday 14 August 2007

Virus..

Argh… tension betui laa…ade kee patut aku baru je pi scan hardisk aku yang 2 bijik nie..
So dah bebas dari virus…trojan dan sebagai nya
tetiba ade mamat mana mai ke pc aku tanpa memberi ‘salam’ terus menjolok usb nya yg bervirus….
Menyebab kan pc aku berjangkit semula..dan sakit… argh…
Semua system jadik lembab… nak taip entry nie pon kena banyak sabar.. dah taip dekat satu line…yang terpapar baru satu huruf
Semua virus punya pasai… dah nak kena scan lain kat rumah orang yang ade tenet..umah aku tak takde…
Umah zulkhair dah takde… nak scan kat mana????
Aku tanya anuar rosli..dia kate…setup je pc nie semula..settle prob…ye kee
Kalau setup memang ilang kee virus…

Ntah…….
Kalau aku ade masa… aku buat laa…
Nak buat camner…dah kene…telan je laa…

semalam yang hangat….
Semalam dapat chat ngan abang n family… dengar suara mak ..ikmal
Rindu laa jugak..dan aku rasa ..raya kali nie…yang akan datang nie akan lebih terasa dari raya yang lepas lepas…
Tapi tak tau laa… rasa cam nak sambut kat tempat lain selain shOuBra..kalau dapat pelepasan laa…

Eh.dah lari tajuk plak… takpe…alang alang tulis…
Ape pon virus comp boleh scan n buang ..n boleh setup…dan ade cara laaa…
Macam mana kalau virus masyarakat???
Virus hati??? Virus agama???
Virus dalam gerakan dakwah???
Virus yang perlukan ubat yang mujarab…..

Aku tengok n dengar dari berita berita yang di percayai… msia dah kena teruk virus ..
Penyakit semua nya
Penyakit hiburan(hedonisme) 24 jam seronok…
Penyakit dadah… rempit…. Ragut …rompak…rogol
Takut aku…. Takut tempias
Bohsia …bojan…zina

“Ya Allah, jauhkan lah kami semua dari bala Mu..
Jauhkan lah keluarga kami dari azab neraka Mu…
Bimbinglah kami semua ke jalan yang lurus….”
Janganlah kami semua terlibat dengan gejala-gejala yang Engkau tidak redai dan murkai….
Kami lemah ya Allah… Kau bantulah Kami dalam meniti kehidupan ini…ya Allah”

“Kau berilah hidayah dan taufik kepada semua .. agar semua kembali insaf… dan semua kembali ke pangkuan Mu dengan rahmat MU ya Tuhan”

Dah macam amcam terjadik…

Jalan penyelesaian nya ..

Bagi aku
Kita kena kembali kepada Agama Islam….
Belajar balik ilmu agama…
Takut pada Allah
Ramai yang dah tak takut ..tak kenal Allah…
Jgn tunggu sampai Allah bala kan kita…nauzubillah
Mesti berubah dan bertaubat…

Ubah kerajaan…
Kerajaan yang ade sekarang nie…
Aku nampak tak berapa baguss..
Tak mengamalkan “menyuruh yang baik ..dan melarang yang mungkar”
Sebaliknya menggalakkan mungkar… mengurangkan atau menghalang maaruf (baik)
Bukti nya……
Banyak….
Konset inul gerudi Malaysia….
Konsert gwen stepeni…
Rancangan hiburan…setiap masa…hari hari
Minggu minggu

Ulama’ disekat… di gam
Mufti cakap tak percaya..tak nak dengar..mufti kata “jom heboh” haram
Buat jugak..
Mufti Perak plak tuu.. mufti aku punya negeri…

Dan macam macam lagi laa…

Di samping tu… diri kita jugak
Perlu ade perubahan
Ke arah kebaikan…
Bila kita baik, soleh…anak anak akan terhasil menjadik baik..dan soleh
insyaAllah

caranya…ubah laa kerajaan pada pilihan raya akan datang nie…
pilih yang Islam…yang dapat buat perubahan
yang dapat bimbing masyarakat
yang dapat menyelamatkan kita di dunia dan akhirat..
yang dapat jadik sahabat
dan dapat tolong kita di hari kiamat
sendiri mau ingat laaa

ape ape pon… kita tak lama kat dunia nie,.. so
bekalan kita sendiri mau ingat laa…
ntah cukup ntah tidak nak bawak bekalan depan Allah
ntah Allah terima ntah tidak bekalan kita tu…
jgn bawak bekalan semalam dah…takut dah basi
semalam yang hangat……..
harinie pon still panas lagi di mesir nie

0 comments

Pengunjung

Kawan Kawan Bosz