Pas sokmo

Posted by bosz Sunday, 16 December 2007

cara mungkin berbeza...pemahaman dan matlamat tetap sama..hanya ingin mendapat BAHAGIA...di mana ada bulan di situ ada Islam ..dan kita harus menjadi pendokong dan penyokongnya...

YA ALLAH...kau letakkanlah kami semua sebarisan dengan pejuang Mu ya Allah

dil : dengar kata pilihanraya ke 12 dah dekat???

wan : tu la pasal... tapi aku tak daftar undi lagi..

dil : ko tak daftar pon takpe sebab ko dok mesir... yang ada kat msia tuu kena daftar...
kalau rasa kat tempat sendiri tak leh daftar, daftar la undi tempat lain yang ade orang islam...bg Islam menang kat kawasan tuu... yg penting daftar dan amik peranan dalam PRU kali nie... tak guna berpeluk tubuh.. kata BERJUANG..

wan : betui jugak..hmmmm.tapi buka lagi ke kaunter pendaftaran...

dil : ntah.. tapi kalau nak seribu daya tak nak yang banyak dalih dan beralasan.. suh daftar awal dedulu taknak,sekarang kalau dah tutup,rugi laa satu undi...kalau sorang dah satu,kalau 100??? rugi tuuu... kan rugi kalau Islam kalah sebab kita???

wan : aku nak sangat merasai macam mana kerajaan Islam memerintah, cam zaman nabi dedulu...semua ikut hukum al-quran dan sunnah..korang tak nak kee rasa cam gitu??
korang selesa dengan keadaan malaysia yang dah hancur lebur nie..dengan pelbagai masalah??

dil : aku pon dah banyak dengar benda teruk2 berlaku kat malaysia, takut aku.. risau aku kat family..camna laa depa sekarang??? takut Allah turun bala cam tsunami jaa..nie dah bulan 12... eii seram bulu roma aku!!!

wan : mulut ko jgn dil!!

dil : abis, kita kat sini nak wat camna...

wan : kita doa agar semua selamat, Islam menang dan dapat memerintah..dan lagi satu jgn lupa kita pertahankan kawasan yang dah sedia spt kelantan terengganu kedah dan kawasan2 parlimen dan dun yang pernah menang... lagi satu...kita bagitau kat family dan semua sanak sedara kita supaya mengundi nanti jgn lupa Pangkah ISlam (PAS).. insyaAllah...

dil : insyaAllah

takbir3X Allahuakbar!!!

ipin dan upin : PAS Sokmo lah..

bosz : betul3x

0 comments

Pengunjung

Kawan Kawan Bosz