pummping..

Posted by bosz Thursday 24 January 2008

din : bosz, napa tangan ko..jadik camtu??

bosz : awat?? jadik camna??

lukman : ko pumping guna penumbuk ka??

bosz : jgn kata nak guna penumbuk, guna cara besa pon jenuh...tak larat..

din : abes??

bosz : abes, beli la lain hahahhahhah....(ngarut)


don : tangan hang kering tu..tu jadik camtu??

bosz : musim sejuk memang selalu jadik camnie..just tahun nie cam teruk sikit sebab hangpa perasan..sebelum nie jadik hangpa tak perasan pon...

don : aku syorkan hang guna NIVEA..krim pelembut...aku jadik merah merah gak...

bosz : ok..ok aku try.. tangan orang laki yg kuat bekerja cam aku nie memang la kasaq..

lukman : hampeh!!

3 tahun lepas....

mak : nie kamu amik nie... kalau kulit kering, pakai... baik benda nie...

mak bg losyen kat aku.. losyen baby plak tuu.. untuk kulit kering

mak : amik nie sekali.. nie selalu mak pakai kat tumit(skin renew dr cossway)..bg hilang merekah,tumit pecah..kering...
kamu amik satu, mak baru beli... sapu sebelum tido supaya tumit kaki kamu tak merekah..elok..

bosz : baekkk.. (banyak la pulak nak kena pakai nie..cam pompuan la plak..kalau pompuan lagi banyak apa..)

**********

din : haoi...dok ngelamun apa..kira bintang kee???

bosz : tak aih..aku teringat pesan mak aku dulu suh pakai losyen sapu kat kulit kering... ada lagi losyen tu sampai sekarang... teringat pesan mak

din : mak kitr pesan sebab mak sayang kat kita..kita kena hargai.. ada laa benda baik dia nak bgtau... dia tau laa mana baik mana tak kat kita

bosz : tul laa...aku ikut paa...memang aku dok buat pon.. just sekarang aku tengok ramai bebudak dah pandai melawan cakap mak bapak...
merajuk ..lari rumah
tak puas hati ngan mak ayah...dan memacam aa

din : aku harap keluarga aku, ko n kita semua takde yg jadik degil camtuu...

lukman : insyaAllah... kita laa kena jadik pendidik dan pembimbing ummah.. dan jangan lupa keluarga kita pon perlu kita tengok dan nasihat... nasihat pulak kena laa cara yang berhikmah...jgn nak marah marah jaa...kalau memarah laa yang kengkadang remaja tak leh terima... tapi jgn pulak terlampau berlembut..nanti lain pulak jadinya..bertambah lemaknya....

don : tu yg kena berhikmah dan ada caranya.....kena belajaq laa...

bosz : betui3x

din : syurga di bawah tapak kaki ibu...

don : mana ko tau.. apa bukti nya???i'tii daliil..

din : dia kiasan dan perumpamaan ja tuu...maksud nya kita kena la jaga hubungan dengan mak ayah..jgn bergaduh..menengking...tak dengar cakap....sakit kan hati dia...
kan dalam Quran pon ade sebut...cek la sendiri...kata hafal quran....

Surah Al-Israa' ayat 23=

"Dan Tuhanmu telah memerintahkan supaya kamu jangan menyembah selain Dia dan hendaklah kamu berbuat baik kepada ibu bapa mu dengan sebaik-baiknya, jika salah seorang diantara kedua duanya atau tiap tiap keduanya sampai berumur lanjut dalam pemeliharaan mu, maka sekali kali jgnlah kamu mengatakan kepada kedua duanya perkataan "ah" dan janganlah kamu membentak mereka dan ucapkanlah kepada mereka perkataan yang mulia"

0 comments

Pengunjung

Kawan Kawan Bosz