Mabruk DPM Shoubra

Posted by bosz Sunday 24 January 2010

Bismillah Wal hamdulillah

Bersyukur Pada Allah atas segala kurniaan dan Nikmat yang semakin kita syukuri semakin bertambah. Alhamdulillah

Ucapan mabruk dan tahniah buat semua pengendali Jaulah Sinai Shoubra dah semua pesertanya kerana mampu berfikir dan bertindak cemerlang bagi saya apabila ada aktiviti bermanfaat dilakukan di Puncak Sinai ketika mereka ke sana baru baru ini. Mereka mengalunkan bacaan Burdah Selawat nabi di atas puncak Sinai di kala Suhu mencecah beku seusai solat Subuh. Katanya sampai turun salji. Alhamdulillah. Panjatkan setinggi kesyukuran kerana para sahabat mampu melakukan sedemikian.



Trip kali ini saya tidak dapat ikut.. Kalau ikut pun belum tentu panjat.

Imbau

Mengimbau kenangan pertama kali ke Sinai pada tahun 2007 dan itulah tugasan berat yang pertama ketika memikul amanah seorang wakil pelajar di Shoubra ketika itu. Portfolio Unit Sambutan dan Rehlah (USR).

Ketika itulah kaki ini menjejaki puncak Sinai dan ketika itu juga ada salji turun. Alhamdulillah.

Bezanya kami ketika sampai ke puncak jabal Musa itu tidak mengalunkan Selawat Burdah sebaliknya mengulang ulang Asma ul Husna berkali kali untuk menggemakan subuh hening di puncak Sinai bagi memuji muji Allah yang Maha Besar.

Memang sungguh indah diberikan peluang berada di puncak Sinai yang merupakan tempat Nabi Musa bermunajat kepada Allah. Melihat keindahan di Puncak Sinai cukup indah dan cantik.Mengujakan. Subhanallah.

Kenangan dan pengalaman itu membawa saya ke peringkat ini sekarang, berkali kali ke Sinai. Dan kenangan terindah mestilah yang terbaru ini, saya membawa 3 keluarga termasuk keluarga saya ke Sinai. Cumanya kami tak panjat puncak Sinai ketika itu disebab kebanyakan berumur pada peringkat veteran pencen atau nak pencen.


Majlis Khatam Quran di Dahab Auski Camp.

Mabruk

Untuk kesekian kalinya tahniah dan mabruk untuk semua yang terlibat dalam Program Sinai anjuran DPM Shoubra kali ini kerana banyak pengisian diadakan. Bukan sekadar jalan jalan kosong. Tahniah kepada semua. Moga boleh dicontohi oleh semua sahabat lain yang akan ke Ekspidisi Sinai 2010 seusai peperiksaan nanti. InsyaAllah.

Pengunjung

Kawan Kawan Bosz