maahad...

Posted by bosz Tuesday, 30 October 2007


bersama kumpulan "kaizen" di ismailiyah mesir

Out station…

Bismillah alhamdulillah..aku dah selamat sampai kat rumah jam 12pm …30 oktober…cepat betui masa berlalu..



Sabtu lepas sampai Isnin aku kena jadi FC prog PMRAM kat nuzul,ismailiyah…
Asalnya kena 6 hari..pastu mintak excuse 3 hari sebab ada berita baru dari shOuBra

Kelas pengajian di maahad yg dah ber abad tak pernah wajib…tetiba hari nie... katanya dah di WAJIBKAN…oleh mudir baru..abis gelabah semua student
Bagi org2 cam aku yg memang dah mewajibkan diri ke kelas nie memang laa tak prob sangat…heehehhehe

Tapi sian bebudak yang balik Malaysia, yg ada kat UK..ada kat mana hala suma…suma dikerahkan balik dengan segara agar dapat menghadiri kuliah..
Kehadiran akan dicatit dan sapa yang bawah dari 80% kehadiran bukan tidak dibenarkan periksa (exam) tetapi langsung di buang dari maahad…nauuzubillah….

Satu kes…member aku ada kat UK hantar msg.tanya aku nak balik ke Egypt ke tak…aku kata kena balik as soon as possible..so ramai laa bebudak shOuBra yg ada kat UK dah balik ke Egypt… rasanya shuhaimi ,hafizi dan usman dah pon selamat sampai dari UK semalam…

Yg kat Malaysia pon dah gelabah bewak cek tiket flight ke Egypt dengan kadar segera..

Husaini dan hanif…cepat laa balik kalau korang nak selamat dari kena buang maahad

Kesian kat syakir mokhtar…baru je balik Malaysia seminggu sebelum raya..tak sampai sebulan dok Malaysia..dah dapat berita sedih nie…nak kena balik mai mesir balik…

Salman mokhtar plak yang kata nya nak buat kenduri kawain bulan disember nie..tak tau laa macam mana jadik nya
Persiapan semua dah buat…kad semua dah tempah..dah memanggil dah… takkan kawin suami kat oversea kot…kenuri tanpa suami??

Ntah laa korang

Sebelum nie mudir lama ade gak buat syadid suruh gi kelas…tapi takde laa ugut sampai nak buang maahad…tapi mudir baru nie ntah ape serius angin dia ntah…tetiba wajib sampai nak buang kelas..eh bukan buang kelas..BUANG MAAHAD..

Saja nak tengok sampai mana dia punya syadid..sebab depa kata tak lama..nanti reda laa tuuu…tapi pengerusi shOuBra (ust aniq mustah mohamed) dah jumpa dia (mudir)…
katanya
Cam memang tak leh tolak ansur..katanya semua kuliah azhar pon dah diwajibkan sekarang…kuliah dirasat dah wajib 75% kehadiran….

Baguih
Memang ade baiknya kita diwajibkan ke kelas… tapi….

Takde tapi nya lagi
Pejuang harus menelan segala rintangan yang di hadapi dengan tenang sabar dan syukur…insyaAllah…

Amin…

0 comments

Pengunjung

Kawan Kawan Bosz