raya keempat punya cerita

Posted by bosz Friday, 19 October 2007




aSsaLamualaikum…selamat hari raya

dah raya keempat… semalam rumah terbuka perock… raya ketiga… ramai datang… ada yg datang berjemput..ada yg tak heheh…
standart la tuu …

malam nya ada taklimat zakat…banyak laa muka muka baru yang tak pernah nampak sebelum nie..pr0gram KPIPM(keluarga pelajar-pelajar islam perak mesir) dan persatuan tak pernah turun…

tapi bila ada taklimat ZAKAT..ramai laa muka pelik-pelik timbul…tetiba ngaku anak Perock… hmmm
aku tak kisah laa anak perak asli kaa..atau ishtirok(bersekutu)…sebab bukan zakat duit aku..duit orang Islam semuanya… semua layak..tapi layak pon bersyarat

salah satu syarat yang memang telah di tetapkan oleh Majlis Agama Islam Perak (MAIAMP)..kena daftar ahli KPIPM..Keluarga Pelajar Pelajar Islam Perak Mesir…. Kalau tak jadik ahli..dok berpecah belah… tak nak join program persatuan, KPIPM, PMRAM, DPM… memang tak boleh apply zakat..kalau apply pon aku rasa MAIAMP tak terima….

Mana mana negeri pon camtu bukan perak jaaa… s0 pada korang kat luar sana… daftar ahli n j0in BKAN,DPM dan PMRAM..(kat mesir laa)..toksah dok buat pecah belah masuk Nadi UMNO,ISMA,JIM,ABIM dan yg seangkatan…jgn dok gatai..bukan aku tak bagi…tapi bagi aku tu suma kat msia..kat sini(mesir)..kan dah ada persatuan induk???…ikut yang induk laa..

PMRAM kat mesir dah 77 tahun… kerajaan mesir dah iktiraf…suma pelajar Mesir tau….
So..jgn pecah belahkan pelajar melayu Mesir bawah PMRAM,BKAN dan DPM… KITA PMRAM!!!
PMRAM sejak 1930 lagi dah wujud...

PMRAM hanya di mesir, so korang semua termasuk aku.. ketahuilah bahawasanya jgn dok pecah belah..ikut ja program yang telah PMRAM, DPM dan BKAN anjurkan...masyi

0 comments

Pengunjung

Kawan Kawan Bosz