jau'@lapo

Posted by bosz Friday, 16 November 2007

bismillah alhamdulillah.....

فصبر جميل

fa sobrun jamil.... "bersabar itu cantik"...

sabau je laa....

aziz : dok mesir nie memang kena banyak sabar..kalau tak, tak nama mesir laa bosz...

kan abg2 dah kata...mim sod ra...

bosz: apa tuu??

aziz: mim sod ra = misr

mim : musibah

sod : sabar

ra : reda

kalau ko kena timpa apa apa pon musibah kee, ujian kee, ape kee...ko kena sabo bosz...
ko kena apa nie bosz????putus tunang?? cinta???

bosz : bukan!!!
aku nak putuih tunang celah mana?? aku tunang pon belum..cinta???
sapa nak bercinta ngan aku tuu??? depa buta ke tak nampak yg nak kat aku tuu

aziz : ko jgn cakap camtu bosz... kan ade org nak..ko jual mahal....

bosz : punggah!!!

hmmmm....

aziz : abis apehal,??

bosz : aku tak makan lagi laa arinie...tu laa pasai...

aziz : lor...tu je kee...jom pi bizza tokmah aku belanja....

bosz : malaih laa..aku nak save bajet laa...

aziz : aku belanja laa...ko jgn risau laa...

bosz : malaih aku asyik ko jee belanja ..aku tau laa ko tu tokeh..ko tau malaysia dah naik harga memacam dah..ko kena simpan duit...nanti nak boh minyak motor tak lepas...roti canai feveret ko pon dah mahal..sekeping dah dekat singgit....kerajaan dah gila..tak ingat nasib pelajar cam kita...jenuh nak guna duit....

aziz : ko dok pikir jauh sampai msia watpa..duit bukan leh masuk kubur pon....ko takyah laa nak save...hmmmm bukan nak kawin lagi pon....
jom aku belanja...lepaih magrib...jgn lupa...ok

"bakal mak mentua aku kata kalau rezki jgn tolak...kalau ade musuh lawan...."



bizza tokmah...

aziz : ha ...apehal tadi cam sedih jee...

bosz : aku tak makan lagi laa..dok tanya banyak plak...kata nak blanja..cepat laaa

aziz : aku tau..ko bukan ade masalah makan..ko ade benda lain dok pikir nie...nak kawin???

bosz : bukan..tu masalah jugak tapi tu bukan the point

aziz : abis tuu???

bosz : takde ape lah...ko jgn risau....
haa...lupa nak habaq kat ko..esok rmh aku kenduri...adik bertunang...

aziz : laa...yg aku minat tuu ka???tunang dah...baru nak bersaudara ngan ko bosz...

bosz : hampeh....

aziz : jgn tukar point...cepat cerita...

bosz : hmmm...malaih laa..jom makan lekaih..malam nie nak tengok rumah plak...ko kan nak kena barrah(halau)..

aziz : baba rumah aku cam khir toyo gak...roboh rumah melayu sana sini..arituu kat kg berembang...pastu lani kat taman rimba jaya, selangor...aku tak puas hati betui..depa (menteri) dok rumah cam mahligai...kayangan... yg rakyat nie senang2 depa nak roboh...dah la tuu...surau kena roboh
kuil tak kena plak...kuil nak roboh..samy vellu mai halang....tensen aku

bosz : tahu takpe....

aziz : bosz, doala aku dapat rumah...bukan tak leh dok rumah tuu..tapi tak sesuai dengan jiwa...okay

bosz : insyaAllah....

lepas makan..rasa cam hilang semua masalah..huhuh
thanks aziz belanja...syukran belanja....

2 comments

  1. kkb Said,

    x paham...cerita not to the point..nanti cerita lain

    Posted on 1:05 am, November 17, 2007

     
  2. Life Of Aku Said,

    hidup tak selalunya indah, langit tak selalu cerah ....

    begitulah aturan tuhan ....

    Posted on 11:10 pm, November 19, 2007

     

Pengunjung

Kawan Kawan Bosz