rumah...

Posted by bosz Saturday, 17 November 2007

hmmm......

bosz : radin, rasul dan saiful... mai sini jap..

rasul : awat ????

bosz : hmmm..... camner nak kata yerk...

rasul : habaq je laa...org nak masak nie...
bosz : haa...pi masak....hehehhe... nie ana nak habaq... hampa leh guna komp ana..tenet suma...ana bagi..suma ahli bait leh guna...

radin : izhar, mang, soleh, amin, don????suma boleh kee????....
bosz : abis selama nie ade aku tak bagi kaa???aku bg korang guna... cuma time aku ada n nak guna, pandai pandai laa...paham paham la...

semua : memang kami paham pon...

bosz : paham tak pa...

saiful : ana ada satu pendapat???

radin : kenape???

bosz : haa...cam best jee saiful nak cakap..sila sila....

saiful : sesapa dlm rumah nie..tak kira ahli bait atau bukan..tetamu or orang luar n semua laa yang ade sini... bila buat kerja pa pon..tak kisah laa tepon family kaa, main tenet kaa, ym kaa, tengok komp kaa, masak kaa, hatta study sekali pon,bila time solat..dah azan...kena siap sedia untuk solat jemaah kat MASJID...tak nak jemaah kat rumah....

bosz : betui3x..ana setuju sangat..MASJID!!!JEMAAH MASJID!!!.comp aku kalau org dah kamat(iqamah) masih ade yg guna...tunggu laa ....aku haramkan korang guna time org solat jemaah kat masjid...

semua kena solat JEMAAH MASJID>>>wajib...
semua : insyaAllah , kami cuba.. (aku pon akan cuba)

radin : dan kita ajak semua tetamu kita pi sekali ke masjid... amar maaruf nahi mungkar...
kan???

soleh : jgn biarkan komp dan benda benda duniawi nie menghantui kita..... manjauhkan kita dari masjid...

don : hmm..cam payah jeee...

radin : takde alasan...ko lagi dah jatuh wajib muaakkad...sebab dah senior...nak balik msia plak tuuu....

bosz : aku cuba...kami cuba...insyaAllah...

saiful dan rasul : kita kena wujud kan rumah kita nie biah solehah...cam kumpulan solehah tuu..

semua : hauhuaauhuaha

amin : biah solehah tu apa???

bosz : tu laa ko lama tak balik....hehehhe..kan DPM Shoubra dah buat kempen aktifkan biah solehah....

antaranya :
1. jangan salah gunakan internet dan teknologi, media dan comp
2. hidupkan solat jemaah...di masjid
3. jauhkan dan taknak merokok...kempen tak merokok...
4. kempen ke kelas..(dah wajib pon)
5. jauhi ikhtilat (chatting laki pompuan)
ikwah akhwat dok jumpa tak tentu hala...
tak kawin dah gatai nak jumpa.... chating tak syarie..

rasul : dengaq tu soleh, amin, n semua laa... bosz pon sama...

bosz : tu laa..kalau korang nampak sesapa antara kita yang buat onar..tegur tegur aa...
kita kan satu family...

don : nie aku sayang korang nie..sebab amik berat atas masalah umat n masalah rumah kita....

izhar : hmmm... okay... kita doa pada Allah sesama moga kita istiqamah....

adik muaz : ape plak istiqamah...???

radin : ko kalau nak tau tunggu besar...hahhahah
tanya don laa...
amik peluang dok mesir nie dari kecik belajar...jgn dok ingat nak seronok jaa mai ke mesir nie....
tengok ana...umo muda..rajin ngaji....

rasul : dah jgn dok melalut...fokus perbincangan....

mang : ana harap kita semua dapat wujudkan biah solehah dalam diri kita,keluarga kita,rumah kita n semua laa..
harapnya semua rakan rakan jugak dapat camtu..

bosz : kepada semua kalau dah ada azam dan niat nie...banyakkan lah berdoa, agar Allah mudahkan urusan kita semua... terutama untuk menjadi hambanya....

moral cerita :

busy or sibuk macam mana pon dalam dunia nie... kena utamakan solat...terutama solat fardu...laku kan dengan berjamaah...di masjid kalau boleh
sesungguhnya perkara pertama yang akan dihisab oleh Allah nanti adalah Solat....
kita nak balik malaysia pon nak pimpin umat dan ummah

torix : ana nak celah jugak... kalau settle masalah solat,settle semua masalah..insyaAllah....

ipin & upin :betui3x

0 comments

Pengunjung

Kawan Kawan Bosz