MECC

Posted by bosz Tuesday 27 November 2007

bismillah alhamdulillah...

kaherah, 26 nov : pak lah mai mesir utk merasmikan karnival kerjaya timur tengah (MECC)

2007 di Cairo Conference Centre.... camtu laa lebih kurang.... huhuhu






aku bersama rombongan Shoubra lebih kurang 50 org hadir sebagai pemerhati dan menyaksikan
dewan yang penuh dengan pelajar Malaysia di Mesir...ada kot dekat 3000 orang sebab memang penuh satu dewan nak tengok n dengar pak lah berucap...

dengar jee..pastu nilai la sendiri..kita kan pelajar dan masih belajar dan perlu mencari kebenaran....huhu...

mak kata ade masuk muka Presiden PMRAM ,dan dua tiga orang member aku dalam berita malaysia...tapi memang respek kat presiden PMRAM kerana berani mengajukan soalan pada PM dan membuat memorandum dan di hantar pada pak lah... memorandum ke PM

waktu presiden,us Hairul Nizam tanya soalan tuu..memang bergema dan bergemuruh seluruh dewan tanda sokongan pelajar pada beliau dan PMRAM..PMRAM memang GAH...tepukan kedengaran di setiap inchi dewan..best giler..meremang bulu roma aku...tak tau pak lah dan sekutu cam mana....

aku dan Pres PMRAM

aku tertido gak time pak lah cakap sebab ngantok sgt laa...dia pon cakap pepanjang... aku tengok ramai lagi pon tido....

tapi ade gak laa isi isi yg aku dapat.... tentang Misi Nasional..pastu Modal Insan dan kejayaan malaysia sebagai negara islam contoh yang maju yg membantu negara negara tertentu seperti Sudan. dan tak lupa tentang jasa BN laa..yg memberi dan menaungi negara selepas 50 tahun merdeka...huh!

ade lagi laa paklah cakap dekat sejam lebih... sian SB dan bonzer2 yang berdiri sekeliling yang aku tengok cam letih jaaa....huuhahuu..lengoh berdiri lelama kot...

sampai ke waktu zoho..aku dan Mang(man,tapi org ganu tu jd mang) keluar sbb cari masjid dalam dewan tu tak jumpa...
so kami p la berjalan keluar dewan dan p ke masjid azhar depan tu....solat laa zoho kat situ...7 minit jugak jalan dari dewan... takpe laa...

mang : bosz, nak balik terus ke lepas solat nie???

bosz : balik watpe mang... booth, kita tak jalan lagi n kita tak makan lagi,makan mesti best punya kalau program anjuran UMNO nie... sia sia dapat kupon nie Mang...jom

mang : jom..

pastu masuk laa ke dewan balik dan terus ke kawasan gerai gerai.. time nie aku teringat cam kat pasar malam dan karnival jom heboh....

ape tak nya..memang dah bercampur laki pompuan... semua gerai ada ikhwah akhwat dan berjalan berselang seli...cam pasar malam la... kalih blkng pompuan... tepi pompuan
aku rasa sejak tiga tahun kat mesir nie..nie laa fisrt aku pi program yg cam gini...lemaih gak wpun syaitan dok berbisik memacam....huhh!!

kawasan pon tak besar mana..so memang padat, aku tak sempat utk singgah semua booth sebab memang penuh..yg aku tengok tak penuh HELP university...lain semua penuh..so aku jalan je terus sambil sambut apa yg pekerja sua...

sampai kat booth Bank Rakyat jumpa ngan Don...dia keje or jadik AJK kat situ...sembang dua tiga patah..pastu blah...

nampak ramai la bebudak Medic muda muda belia yang ramai kat situ...

lepas lintas booth tuu baru leh jumpa dewan makan...
part nie yang memang aku suka..apa tak nya ..aku tak makan lagi dari pagi sampai laa jam 2 ptg tuu...

aku serah kupon dan amik makanan dalam plastik yg dia sedia....
pi ke meja...group Shoubra satu meja...buka tengok...lor
sistawook jaa ngan french fries ngan air coca cola setin...panaih betui aku

apa taknya..aku bajet nasi lauk ayam merah kaa...paling tak ayam goreng kokki.....
aku bermonolog dalaman "depa nie keja nak senang,dah la mahai tapi tak memuaskan hati ,janji senang keja..."
kalau nak masak nasi berlauk kan payah...
so nak senang order sishtawook je laa... air coca cola muqutooah(boycott) plak tuuu...
makan jugak laa sebab dah lapo....
lepas makan aku ajak memamber balik...mana tak nya
perut aku dok meragam lagi....nak masuk angin dah....
amik teksi dari situ ke shoubra...LE 10
takpe sebab naik 4 org..lebih kurang sama jaa...kalau bahagi 4 org...
sampai rumah rest n solat.....


malam

masuk YM...
aku tak mo buat resume... tak mo mintak keja pon...
sebab cam tak layak jee..dan tak tau aku nak apply apa dgn bidang aku sekrang...
sebab banyak anak syarikat PNB, Puncak Niaga, dan Bank2...

tapi ade orng smangat nak watkan resume aku....mintak segala maklumat...
syukran sebab buat resume utk aku....



0 comments

Pengunjung

Kawan Kawan Bosz