:: mOoD exam :: padang Mahsyar

Posted by bosz Friday 16 May 2008


nanti besar jgn tinggal solat tau!

cadang tadi nak solat kat masjid azhar..alih alih terlajak 'qailullah'....
....
bangun time dah dekat nak azan Jumaat.... masjid lorong je laa...
masjid lorong nie tak leh lewat plak....
1. sebab selalu penuh
2. sekejap...

lorong : dah namanya pon lorong... memang kalau solat mesti penuh laaa.. kalau nama nya masjid dewan ke.. masjid padang kee...mesti la lapang...

sekejap : khutbah dia pendek je... baru selesai solat tahayatul masjid dah nak habis khutbah pertama.... tu yg kata sekejap tu.... aku rasa antara masjid yg paling ringkas khutbah nya adalah masjid lorong la kot....

dan memang selalu kalau aku solat kat sini akan duduk kat luar..bersejadahkan tanah tar (lapik tikar la ) dan berlangitkan langit biru...

panas lak tuu... baru sikit je.... tak macam kat masyar nanti..nauzubillah..
mudah mudah an kita semua tergolong dikalangan orang yang mendapat naungan arasy Allah.....
InsyaAllah....

teringat aku masa kat masjidil haram... berlantaikan lantai dan berlangitkan langit jugak.. panas lebih kurang sama jugak..beza nya..lantai masjidil haram sejuk...walaupun time panas ..sujud... tak rasa panas... tak tau kenapa... mungkin rasa kita berbeza beza...

.....

exam dah dekat.... lagi dekat lagi takut plak rasanya

tapi bahang exam dan takut aku terhadapnya tak lah sekuat kerisauan aku untuk pulang ke tanah air... tak tau apa yg aku dah ceduk kat ardil kinanah nie.. cukup ke bekal dan buah tangan yang nak dikongsi bersama ngan orang kampung dan anak beranak family???

kalau depa tanya soklan soklan maut...mampu ke aku nak menjawab dan menjelaskan hal nya..
ke aku maut kat situ jugak???

ustaz kata ilmu nie lagi di tuntut lagi rasa tak cukup.... camtu lah kita... dok belajar lama dah..dari tadikaPasti lagi.. macam makin kurang je..nauzubillah

tolong doakan kejayaan daku dan kengkwan dalam exam yang bakal tiba...okay...

dan kena ingat.. periksa dunia nie boleh je nak lulus tak lulus....
main tak main... acun bersungguh...

pemeriksaan kat Barzzakh nanti???..kat Masyar nanti???? camner tu?? cam ner tuu???

Ya Allah ..Rahmati lah kami semua...golongkan kami bersama sama orang yang Engkau limpahkan Rahmat dan NIkmat dan berikan yang Terbaik buat diri kami semua...Amien

0 comments

Pengunjung

Kawan Kawan Bosz