apa ertinya hidup dalam Islam

Posted by bosz Monday 15 September 2008

assalamualaikum dan salam ramadhan..

mesti kamu selalu dengar tajuk entry saya kali nie.. tajuk yang tidak asing lagi pada kita sebagai seorang Islam terutama yang biasa dengan usrah dan halaqah muzakarah..

memang penting mengetahui asal usul hidup dan matlamat hidup kita di dunia ini

dan memang perlu kita meng hadami tentang apa sebenarnya erti kita hidup sebagai seorang Islam dalam dunia ini.

tajuk tu la tajuk pertama bagi kami berempat yang ada program di negara Sukan Asia baru baru nie.. kat mana?? Doha.

saya akan terbang balik ke Malaysia bersama 2 lagi rakan baik saya

kami bertiga (sebenarnya berempat)* akan ke Doha untuk berprogram selama beberapa hari
antaranya tentu lah menjadi imam terawikh dan memberi tazkirah..ops bukan tazkirah yang penduduk malaysia di qatar nak..tapi Ceramah... ini medan sebenar yang telah bermula sebelum benar benar terjun di tanah air nanti.

antara matlamat lain kami adalah mencari dan menggali Petroleum di Bumi Qatar... Insya Allah


*saya katakan berempat sebab Us Sukri Che Mat hanya datang ke Doha kemudian berpatah balik ke Cairo.. dia tak bersama kami pulang ke Malaysia

doakan perjalanan kami ke bumi Doha dan seterusnya pulang ke Malaysia berjalan dengan lancar

ada beberapa dan sebenarnya banyak perkara ingin deselesaikan di malaysia ..setelah tiga tahun genap pada 11 september yang lalu saya bermusafir di negara Mesir ini

antara perkara yang ingin sangat di settlekan adalah SOAl Hati.. saya nak settlekan... kalau benar katakan benar kalau ya katakan ya.. kalau tidak... katakan TIDAK..jangan hanya TIDAK TIDAK.tolong laa

ok

nak kuar gi beli barang sikit kat Khan KHalili...lagi tak balik ade je yang tak cukup.

ok..ingat nak aktifkan balik menulis nie kalau berkesempatan...

0 comments

Pengunjung

Kawan Kawan Bosz