result..

Posted by bosz Thursday, 13 November 2008


assalamualaikum

keputusan

hari nie dah keluar keputusan UPSR..UPSR 2008

ada adik adik yang berjaya skor semua A, ada jugak yang dapat selain huruf A.
tak kisah adik adik ku.. yang penting keputusan dah keluar.. akur dan reda akan segala ketentuan. yang berjaya teruskan perjalanan pembelajaran.yang belum dan sikit kurang tu tingkat kan usaha...

teringat dulu ciuman lembut ke pipi gebu saya (waktu tu kecik lagi) seorang guru kelas yang garang apabila nama saya merupakan nama salah seorang pelajar yang dapat semua A dalam UPSR. time tu 4 subjek je.. so jgn nilai dengan yang sekarang. kalau ada subjek sains pun saya akan skor A jugak kot.. hehe

keputusan UPSR.. boleh laa > kata seorang kawan.

baru nie exam camna??

ok..Allah sayang lebih..bagi peluang sekali lagi untuk ambil exam > bosz

sekurang kurang nya..masih ada kesempatan untuk saya mengulang dan belajar. fikir positif kan baik

banyak hikmah yang tersembunyi dari keputusan yang telah keluar

"boleh khidmat kat bebudak shoubra dan BKAN perak lagi" kata seorang kawan.

setiap kejadian tu kan ada hikmah nya.banyak hikmah nya.Tuhan kan Maha Penyayang.Dia buat sebab ada SEBAB.yang terbaik buat hambanya.

apa jua keputusan yang kita dapat adalah terbaik buat kita.

memandang kedepan dan berfikiran terbuka serta positif adalah lebih baik
dari menyalahkan kejadian dan benda benda lain..jangan di fokus dan ditengok pada sikitnya buruk tetapi lihatlah pada banyaknya baik dan benefit yang lebih besar kita boleh dapat.

kenapa perlu kita salahkan pada persatuan? kenapa nak salahkan pada organisasi? kenapa nak salahkan pada diri sebagai pelajar? nak salahkan orang lain??lagi tak kena??

tak salah ibu mengandung...

dah!
jangan salah kan sesapa dalam sebarang hal.. cari apa yang tak cukup dan tak kena.. perbetul.perbaiki.perelok

tugas sebagai Hamba dalam dunia nie kan BERusaha.. bukan duduk saja.

extand = dur sanah

banyaknya benda boleh dapat yang orang lain tak tentu dapat.

contoh:

1. masih dapat pegang buku,kitab,Al Quran yang kalau orang dah tak belajar jarang nak pegang.
2. dapat mendalami lagi sesuatu ilmu tu
3. dapat suasana ilmu

banyak lagi laa.. pikir la sendiri..

hmmmm..kesimpulannya

sesuatu yang berlaku itu sebenarnya BAIK untuk kita.. walaupun kita rasa pada pandangan kita buruk... tetapi sebenarnya banyak BAIK nya.. sebab kita bukan tau apa nak jadi selepas ini..
kita pon bukan tukang tilik yang boleh tentukan nasib kita baik ke tidak

kita hanya HAMBA.. yang LEMah.. so.. jadilah HAMBA. berDOA.BERUsaha.. dan segalanya terserah ANda...

setuju?
sekadar pandangan saya ja.. boleh diterima boleh di tolak... saya pon insan biasa.. kan?

1 Comment

  1. Anonymous Said,

    hmmm
    entri yang baik juga menginsafkan.
    betul2 bagi peringatan pada diri sendiri yang juga kena dur sanah...
    moga Allah mudahkan segala urusan
    -ut

    Posted on 5:22 pm, November 19, 2008

     

Pengunjung

Kawan Kawan Bosz