Mogok Lapar dan PUasa Sunat

Posted by bosz Tuesday 26 May 2009


DS. Nizar bersama ADUN dan pimpinan Pakatan Rakyat lain bersama kain rentang "selamatkan demokrasi" dihadapan Wisma DAP selepas pelancaran Puasa Sunat dan Mogok lapar.


assalamualaikum... terbakar lagi hari ini.

hangat hati. semalam hangat . hari nie hangat. bukan cuaca di kota metropolitan kaherah yang saya maksudkan, ya memang cuaca panas di kaherah mencecah 40 celcius tapi tahap kemarahan rakyat perak di bumi kinanah ini juga tak dapat dibendung. panas bila membaca laporan yang berlaku di Wisma DAP pagi ini.

kami juga akan mogok lapar dan berpuasa kalau macam nie.

UMNO takut. Baru je PR Perak berhimpun untuk merasmikan program mogok dan puasa sunat selama 3 hari, dah datang polis menyerbu suruh bersurai dan menangkap hampir 19 orang. HAngat.

Ada orang kuat UMNO kata tak guna PR buat mogok lapar dan puasa sunat.takde kesan. ramai yang bagi pendapat kata sia sia, tak bermotif.

TAPI, kalau sia sia, kalau tak bermotif,...biarkan la rakyat nak buat.Abis kenapa hantar polis buat kacau, hantar polis tangkap sini sana. Baru nak rasmi.. dah kena tangkap. Bukan buat rusahan atau buat kacau pon. Kerja polis tangkap penjenayah. Kan ramai peragut luar sana, perogol bersiri dan takde siri, perompak, rempit dan macam macam kes lagi polis perlu buat. Tapi, banyak banyak jugak dihantar ke Wisma DAP Ipoh.

wahai encik Polis...

Wahai Umno dan BN...

Baru-baru ni terpangpang dalam media, Penyokong LTTE berhimpun di Batu Caves, Polis menyatakan perhimpunan tersebut tidak mendapat permit bermaksud itu perhimpunan haram, tak dengar seorang pun kena tangkap.Lima hari lepas Penyokong LTTE berhimpun bantah sokongan Negara China, Kira-kira 100 penyokong Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE) berhimpun di hadapan bangunan OSK Investment di sini, bagi membantah tindakan kerajaan China yang didakwa membantu Sri Lanka dalam serangan ke atas kumpulan itu.

Kesemua mereka yang berhimpun selama sejam bermula pukul 12.30 tengah hari di bangunan itu turut membawa poster, sepanduk dan banting dengan mesej 'Hentikan senjata kepada kerajaan Sri Lanka' selain patung Presiden China.Permit perhimpunan mereka ni datang dari celah mana.Takde pulak polis nak kacau, tak sibuk plak. Demokrasi biar adil lah. Bagi Adil.

sekali sekala rasa membuak jugak kemarahan...

saya nak tengok apa lagi perkara nak berlaku lepas nie.. rakyat dah mula mual dan muak. aduis

0 comments

Pengunjung

Kawan Kawan Bosz