Pagi Hari sebelum MAT KPIPM

Posted by bosz Wednesday 19 August 2009

assalamualaikum..

selamat mengundi buat ahli KPIPM dan bermuhasabah di dalam MAT pagi ini.

Semalam Yang Hangat dah semakin hangat nampaknya.. macam macam isu di perdebatkan...
nak tergelak saya baca dalam shout box tu... izin kan saya ketawa kecil...hihihi

Sementara nak bersiap ke MAT dan pembuangan undi di KPIPM nanti saya cuba untuk menjelaskan 2,3 perkara yang org 'alex' tak suka.. yang 'bro' jugak tak suka..

Kalau sempat baca sebelum MAT nanti, bacalah.. Kalau lepas MAT pon takpe..kalau nak baca tengah MAT guna handphone atau nak culas MAT pon silakan...

Pagi ini kalau kena teh tarik sedap nie.. baru segar rasa badan... tapi nak cari susu 'Bukhoiro' takde kedai yang buka pepagi ini..

antara yang akhawat 'elek mujahidah' soalkan:

1. kenapa SPR tak jawab soalan yang Bosz time malam penamaan calon???
2. Bosz gentar dengan SPR muka bodoh buat samseng?
3. bosz sokong pilihanraya atau bekas exco tunjuk exco baru
4. kami rasa nak buat perubahan dalam exco tahun ni,
5. undi adalah rahsia, kenapa bosz beriya promote dan suruh org undi 8 calon pada malam penamaan calon.. bosz tak matang?mohon pendapat???

hihihi... nak terketawa kecil.... maafkan saya

Ini pendapat saya yea cik elek mujahidah...

Kenapa SPR tak jawab pada malam penamaan calon soalan saya kena la tanya SPR yang awak tuduh muka bodoh lagi buat samseng tu.. jangan tanya saya, mana saya tahu. Yang saya dengar pada malam tersebut SPR kata mereka telah membuat keputusan Muktamad dan sebarang ketidakpuasan hati atau bantahan sudah di tutup dan tak diterima. So, saya diam je la sebagai menghormati keputusan SPR yang telah dilantik untuk mengendalikan MAT dan PR KPIPM ini. Tak sampai hati saya nak dakwa kat mahkamah tindakan mereka tu.. kalau ikutkan hati memang saya ungkit sampai dapat.. Kalau bawa ke mahkamah mau calon ke 12 tu terbatal penyertaan dia sebagai calon dalam pemilihan AJKT tahun nie..

Bosz tak gentar pon dengan depa.. kan ke kita bersaudara.. dengan elek mujahidah pon kawan.. dengan 4 calon tu pon kawan dan dengan SPR pon kawan jugak... Takut hanya pada ALLAH wahai cik akak.

Saya sokong pilihan raya dan setiap tahun ada pilihan raya tapi tiap tahun semua menang tanpa bertanding kecuali tahun ini yang ada PR bagi menentukan AJKT kita.

Silalah berubah... Rasul pon suruh berubah dari semalam ke hari ini. Hari ini lebih baik dari semalam dan esok lebih baik dari hari ini.. lusa lebih baik dari esok.. berubah laaa... memang dianjurkan pon... CUma kita dianjurkan untuk berubah dari baik ke lebih baik...bukan sebaliknya.. bukan dari baik ke tidak baik...

UNdi rahsia?? Sapa kata...hihihi..lawak la elek mujahidah nie.. Takde dalam peraturan Pilihan Raya kata undi rahsia... sapa nak rahsia silakan.. sapa nak heboh silakan..Malam tu malam kempen;. saya kempen lapan calon pilihan saya.. ada saya kisah awak tak setuju... awak boleh pilih 4 orang yang awak suka tu.. tapi kalau tanda 4 je akan jadi undi rosak... so kami dah siapkan lapan exco peneraju pimpinan KPIPM...undialah calon Kami....hihih

Sambil tunggu tandas yang masih belum kosong, masing masing menunggu giliran untuk bersiap ke MAT KPIPM. Saya jawab pula 'Bro' kita...

Bro kita tanya... Apa KPIPM buat sampai dia dan kawan kawan nya ramai tak najah..nak bukti exco najah tahun depan...

hihihi..saya geli hati betul la pada bro nie... berjiwa besar la bro... orang yang berjiwa besar dia tidak menyalahkan orang lain bahkan dia melihat masalah untuk di selesaikan secara win-win..

Exco sibuk sibuk dengan persatuan memang ada yang tak najah, tapi tahun ini exco ramai najah ok... ahli biasa yang dok umah tak berpersatuan..kenapa lagi ramai yang tak najah...? salahkan exco tak najah.. ahli ramai lagi tak najah tak di kira... pastu pertikai pulak ahli tak najah sebab persatuan...

Persatuan dah galakkan dengan kempen "jom ke kuliah".. buat kelas tambahan .. tutorial... motivasi.. macam macam pengajian setiap malam... itu kata tak buat apa apa??
bro tido ke??...

pendapat saya la bro... Bro makan nak bersuap lagi ke??nak mak abah suapkan ke mulut bro ke??Bro nie... Bro yg nak belajar ..datang Mesir jauh jauh.. takkan nak harapkan exco suapkan, bacakan kitab.. maknakan dan bariskan kitab bro??? adoi... bukan itu je yg exco perlu pikir bro tau...Bro dah besar.. belajar berdikari... pergi kelas tanpa perlu mak gerakkan macam kita darjah satu dulu.... baca kitab tak perlu mak suruhkan sampai perlu tutup TV... bro bro

iNI pendapat saya la bro n elek mujahidah .. nak tolak dan tak setuju takpe
Saya pon kurang suka bincang dalam nie... tak best.. jap lagi MAT..bro n elek mujahidah bunyi sikit... nanti saya balas dalam tu.. boleh?

tak pon kita jumpa kat kedai makan mana mana sambil makan makan boleh?
Kalau tak makan luar atau nak jimat boleh datang umah saya kat Shoubra untuk kita minum teh tarik.. saya bancuh spesel.. Jgn risau.. saya tak letak ayat perindu atau apa apa....

JOm.. tandas dah kosong.. My turn nak bersiap gi MAT..

Salam PR dan MAT KPIPM

0 comments

Pengunjung

Kawan Kawan Bosz