Darah Perjuangan Mengalir Terus.

Posted by bosz Wednesday 6 January 2010


Muktamar PMRAM ke 75
jangan cari dimana saya - tak tersenarai!

Assalamualaikum.. Selamat Tahun Baru Hijrah 1431 dan Selamat Tahun Baru Masihi 2010.
Peningkatan usia setiap tahun bahkan setiap hari. Kita sering juga terlupa untuk menanam azam dan niat yang baru setiap hari bukan hanya di awal tahun atau di hari lahir kita sahaja. 14 Jan 1984.

Jadi, pasakkan azam setiap hari dan tajdidkan niat kita selalu. Dalam solat pon kita dianjurkan untuk memperbaharui syahadah kita, inikan pula niat keberadaan kita di muka dunia ini.

Selama sebulan lebih bosz rehat dari meng update blog nie sampai semua orang pon bising2 dalam shoutbox tu.. rindu gamaknya.

Tu baru dalam blog, yang luar blog pon masih memesan agar sentiasa di update wadah tarbiyah dan penyampaian dakwah alaf baru nie..

Maaf buat kalian pembaca yang menunggu..

Darah perJuangan.

Mengimbau kembali 2009 yang telah berlalu. Banyak onak duri ranjau yang ditempuh kita semua. Bosz pon begitu.. hampir setiap kali di uji keimanan dan kesabaran, tambah tambah lagi di bumi Barakah ini.

Begitu juga dengan Persatuan Ulung di Bumi Anbiya ini, sering saja mahu diganggu gugat sehingga sampai ke tahap ingin mengHARAMkan PMRAM. Apa salah persatuan melayu yang sudah hampir 80 tahun umurnya di bumi mesir ini dipertikai. Entah.Cemburu mungkin.

Saya bukan barisan kepimpinan BP PMRAM ataupun penggerak utama dalam nadi persatuan melayu ini, tapi apa yang berlaku kepada PMRAM bukan sesuatu yang perlu kita abaikan, tidak hanya berpeluk tubuh, tidak pejamkan mata dan tidak pekakkan telinga.

Imbas Kembali dlm Setahun. Banyak yang diperlakukan kepada PMRAM, kalau divideokan segala sengketa jahat tangan tangan yang ingin menjatuhkan PMRAM, pasti kita akan menangis dan akan berteriak marahkan tangan tangan jahat itu.

Isu Kutub Sittah benar benar menguji kesabaran anak anak Azhari yang dahagakan ilmu. Saya begitu risau, tahun 2010 ini, apa pula yang nak dibatalkan... kalau pengajian Hadis pon dah dihalang.. lebih lebih lagi la acara atau agenda lain.

Itu belum lagi isu perebutan pelajar di airport..Pelajar dilarikan sampai ke semenanjung Sinai yang jauhnya memakan hampir 8 jam perjalanan. Isu Imtihan Qobul untuk pelajar STAM yang tidak di ketahui, tub tub ada exam. Isu Jawazat yang sengaja disusahkan untuk urusan pelajar Malaysia.Banyak lagi onak duri PMRAM hadapi. Semuanya tidak senang hati bila mana persatuan melayu ini mahu menganjurkan 'Amar Ma'ruf Nahi Mungkar'

Satu Amal Satu Fikrah.

Kita memang punya matlamat yang sama. Mahu Islam tertegak dalam diri,keluarga dan seterusnya negara bahkan dunia. Tapi,jalan kita dan pemikiran kita pasti Khilaf, untuk di satukan bukan mudah tapi boleh diserasikan atas satu ikatan perjuangan. Atas satu jamaah. Atas satu persatuan. Atas satu Persekutuan. PMRAM.

Tidak perlu persatuan lain, walaupun kita kuat hardcore dalam persatuan itu di tempat lain. Tengok bumi mana kita pijak, Berjuang di Bumi itu. Dalam Persatuan yang berada di situ. Tak perlu untuk kita pecah pecahkan.. ibarat anai anai yang memakan kayu.. Anai anai dalam perjuangan. Jangan pejam dan butakan mata untuk melihat lipatan sejarah dalam PMRAM dan pendokongnya dan ahlinya yang rata rata kini berada dalam jalan perjuangan di Bumi Malaysia. Tengok pula kepada mereka yang bermasalah fikrah di Mesir, tetap bermasalah dalam menentu hala tuju perjuangan di bumi Malaysia. Sekiranya ada dalam Saf Perjuangan pon, menjadi masalah dan membawa masalah. Sama sama muhasabah.

Saya tidak fanatik PMRAM, tapi saya melihat dan begitu penafsiran saya. Kita berjuang atas medan yang kita Yakini. Hidup Mulia mati Syahid.

Di bulan baru, tahun baru, hari baru, mari sama sama kita bulatkan tekad, pasakkan azam, untuk meneruskan perjuangan ilmu di bumi Barakah ini dan juga mencari anak kunci yang ditinggalkan kepada kita dalam medan perjuangan ini.

Mudah mudahan kita semua sentiasa berada dalam petunjukNya. kita bukan hanya BIASA BIASA. Kita LUAR BIASA.

Berfikir!!!












1 Comment

  1. (^_^).. sempat lagi tuh promote tarikh lahir.. =p ...

    salam ziarah ustaz hafizul.. lama tak dengar khabar beritanya..

    Posted on 2:06 pm, January 07, 2010

     

Pengunjung

Kawan Kawan Bosz